Välkommen!

21 november 2010

Lurvigt värre

Förra vintern sydde jag fleecepullovrar till makrillen. Då tyckte jag att de var suveräna här hemma i vårt lite dragiga hus. Sen kom våren och sommaren. De där pullovrarna glömdes bort i ett hörn av byrålådan. Så av en händelse tog min man på makrillen en pullover häromdagen. Den satt lite tajt. Men oj, så bra de är (snacka om guldfiskminne!!)!! Blev alltså till att sy en storlek större. Här i blågrå zottelchen (?) från Tygpyssling. Första gången jag använder denna typ av fleece. Det var smålurv lite överallt i huset efter tillklippningsproceduren... Men resultatet är jag nöjd med. Har planer på att sy ett par brallor också. Med svans. Så kan han leka katt tillsammans med Morgan (husets äkta katt).


Har en till likadan tillklippt fast i en storlek mindre (klippte fel storlek först). Den har jag inte satt kantband på ännu, men tanken är att kanta den och lägga den i makrillshopen. Nån gång...

5 kommentarer:

  1. Vet hur det brukar se ut, lurv i hela huset! Men den ser supermysigt ut! Ett par matchande byxor med svans vore ju klockrent :-) Ska kolla in om tyget finns i vitt, kanske det blir en liten kattdräkt till min lilla Oskar, så matchar han våra birmor...

    //Sara, sheweb.se

    SvaraRadera
  2. Men så myyyysig den är! Vill-ha-själv! känner jag om den.

    SvaraRadera
  3. Ser väldigt härligt ut! Är så sugen på att sy något i lurv jag med. Jag har faktiskt inte haft någon pullover till sonen, så jag har inte insett förträffligheten. Men utifrån det här kanske det är dags att prova lite nytt. =)

    Förresten - jag har börjat på två bodies till mitt troll i magen nu! Har liksom tagit steget över "rädslan för att sy för litet/stort/fel", storleksnojan sitter i och för sig kvar i huvudet, men jag låtsas att den inte finns där. =)

    SvaraRadera
  4. Jättefin! Visst är pullover ett jättebra plagg framförallt när det är lte kyligt hemma. Jag sydde själv en till minstingen i helgen.
    Väldigt fint tyg!

    SvaraRadera
  5. Åååhhh ..det där tyget ligger i min hylla också. Jag är inte riktigt sams med det ;-) Men det kanske är värt ett försök till? Superfin!

    SvaraRadera