Välkommen!

15 november 2010

Grönt är skönt!!

Jag fortsätter på temat bäbisset - hoppas att ni inte tröttnar...

Den här fuskomlottbodyn med matchande muddisar är till min egen skrutt. Är väldigt nöjd med färgkombon på brallorna :) Drakarna från Znok är hur snygga som helst tycker jag!  Velouren i muddisarna är från Jofotex och jag tror att muddväven är från Stoff och Stil.



Bodymönstret är egenritat, men med inspiration från Yrväder som sytt såna här ett tag.

Just det, ska kanske förtydliga att fusket består i att tygstyckena framtill inte går omlott utan knäpps ihop vid knäppningen. Det är alltså inte en omlottbody över huvud taget utan en body som går att knäppa upp hela vägen och som har knäppningen i sidan så att det ska se ut som en omlottbody! Går åt några fler tryckknappar men blir inte lika varm!

16 kommentarer:

  1. Jättesnygg fuskomlottmodell:) Och färgkombon på brallorna är ju underbar! Jättesnyggt bäbisset! /Johanna

    SvaraRadera
  2. det är ju så att men blir sugen på att skaffa en till lite så man kan sy sådär söta små outfits till den... :-)

    SvaraRadera
  3. jättehärligt set! gillar fuskomlottmodellen...inte vågat mig på att sy body än, känns svårt med att få till kantbandn (?)... en nu kommer snbart min coverpro så då kanske jag ska våg amig på det...inspirerande är det iaf å se dina fina!

    SvaraRadera
  4. Så jättefina! Jag blir sugen på att försöka få till en egen fuskmodell, var det svårt? Har du satt kantband runt hela bodyn ändå så att knapparna sitter fast i kantbandet även på en inre delen? Om du förstår hur jag menar ;) Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  5. Så snyggt set! Åter igen retar det mig att jag inte sydde själv när mina barn var bebisar!:(

    SvaraRadera
  6. Snyggt set, men för mig funkar det inte med vita muddar vid ärmarna - min minsting (strl.74) käkar själv och a-l-l-t blir så smutsigt bara några sekunder in i måltiden! Tyckte verkligen om brallorna som ser både mjuka ut och med en härlig färgkombo!

    SvaraRadera
  7. Å vilken superläcker matchning med byxor å body!

    SvaraRadera
  8. Oh vad snyggt!! Gillar att bodyns alla färger tas upp i byxorna i och med den röda mudden! Superfint!

    SvaraRadera
  9. Å vilka fina färger ihop! Jättefint set!

    SvaraRadera
  10. Men åh, så fint sett!! Stilige grønne farger:)

    SvaraRadera
  11. Gud vad gulligt! Härliga färger!

    SvaraRadera
  12. alltså detta gröna lilla set var bland det finaste kombon jag sett!
    jättejättefint!

    SvaraRadera
  13. verkligen en underbar kombination!!!!
    klockren´nt:)

    **erika

    SvaraRadera