Välkommen!

25 augusti 2010

på västfronten intet nytt...

hej på er allihop! här är det stiltje - såväl på bloggen som på den västliga syfronten. jag kan knappt titta på mina tyger och maskiner utan att känna obehag i magen. kvällarna ägnas istället åt tv-tittande, något jag inte har sysslat med på mycket, mycket länge. jag har mina starka misstankar om vad det kan bero på så jag har bestämt mig för att ta en sy- och bloggpaus för att invänta bättre tider.

jag har flera gånger varit på väg att sälja iväg de tyger som ligger i mitt tygskåp och blänger på mig, på tradera. men jag tror ändå att jag lägger ett sådant tilltag på is ett tag till (hihihi, vilken fin formulering!).

inte heller orkar jag titta in och kommentera hos er andra i samma utsträckning som tidigare - men jag lovar, de flesta av er på min lilla blogglista besöker jag åtminstone en eller ett par gånger i veckan. ni syr så mycket fint!

kram!!

9 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka när sysuget återvänder, för det gör det säkert så småningom! Sköt om dig! Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ta det lugnt och ägna dig åt sådant som känns bra och ger dig energi! Låt det vara TV-tittande ett tag om det är så....
    Sen kommer kanske sylusten tillbaka, eller så hittar du en helt ny hobby som känns kul!
    Kram! Jennie

    SvaraRadera
  4. Jo, så kan det ju bli ibland. Känner väl igen syndromen. Men även de går över - jag vet, för min lust börjar komma tillbaks nu... hoppas din också gör det när det är höst på riktigt (inte bara den fejkhöst vi har just nu).

    SvaraRadera
  5. Ja ibland behöver man pausa för att ladda batterierna under tiden, och bara vara.
    Hoppas iallafall att du mår bra, och kan njuta lite av din paus :)

    SvaraRadera
  6. Nej, strunta att kolla i tygskåpet, stäng igen och gör sånt som du blir glad av! Kram kram

    SvaraRadera
  7. Ta inga förhastade beslut, stäng dörren och sjunka ner i tv-soffan. Tids nog kommer nog inspirationen, orken och lusten tillbaka.
    Tänker på dig sålänge.
    /En annan firre här på västkusten

    SvaraRadera
  8. Passa på o njut av allt du kan göra nu som man prioriterar bort när man syr. Känn inte dåligt samvete eller att du borde. Kram på dig!

    SvaraRadera
  9. Känner igen mig alltför väl! Själv har jag haft beställningsstopp sedan förra hösten någon gång. Bara tagit emot beställnignar som verkligen kännts roliga. Det blir lätt ett måste, och det är inte så en hobby ska vara utan något lustfyllt och kravlöst!

    Hoppas du hittar sylusten snart! Själv känner jag att min ligger och lurar någonstans där bak =).

    SvaraRadera