Välkommen!

25 juni 2010

När det är rörigt i väskan...

Som de småbarnsföräldrar många av oss är är det nog fler än jag som går omkring med några extra blöjor i väskan. Blandat med en massa andra mer eller mindre nödvändiga prylar. Det ser ju inte sådär jätteroligt ut när man letar efter något oerhört viktigt och måste plocka ut halva innehållet ur väskan, däribland blöjorna, för att hitta det man ska ha tag på. Då tänker åtminstone jag att det vore skönt om det var lite mer ordning och reda i väskan...

Slängde ihop den här börsen eller fodralet, eller vad man nu ska kalla det, mest för att testa om jag klarade av att sy en sådan (jag och dragkedjor ni vet!). Och se - det blev helt okej. Fodralet är vändsytt och fodrat med enfärgat brunt bomullstyg. Tog fasta på måttet på dragkedjan jag använde och på makrillens blöjor. Nu i efterhand tänker jag att jag nog kunde lagt till lite extra på sidorna. Tre blöjor får jag plats med. Så nu slipper de drälla omkring löst i väskan!!
Önskar er alla en riktigt glad midsommar!!!

5 kommentarer:

  1. Vad duktig du är på dragkedja! Jag har också fått nåt slags motstånd mot dragkedjor, måste komma igång! Fodralet blev jättesnyggt! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Ja, fy, dragkedjor behöver jag också öva på! Kanske även min plutt skall få ett nytt blöjfodral?

    SvaraRadera
  3. Härligt!! Det blev ju väldigt snyggt.
    Hoppas din midsommar varit bra, med god mat och bra väder.

    SvaraRadera
  4. Fodral är toppen. Jag har fodral till ALLT i väskan, inkl maten! I visste sedan hon var pytteliten vad just det fodralet innehöll!

    Fast mina är inte s¨avancerade som dina. De stängs med tryckknapp eller kardborre.

    SvaraRadera