Välkommen!

26 maj 2010

Min hatt den har...

Nästa vecka ska makrillen och jag ut på båttur tillsammans med kollegorna på mitt jobb. Utflykten går till Kornö och naturligtvis hoppas vi på fint väder. Har känt mig liiiiite pressad att få färdigt en solhatt till makrillen. Den vi använder är en köpt sådan och snart alldeles för liten. Så ikväll gjorde jag det. Yttertyget i röda flodisar från IKEA och fodret i ett turkost bomullstyg från SoS. Och jag tycker att resultatet blev riktigt bra!! Framför allt är jag jättenöjd med färgkombon!!


Sedan vill jag tacka för era svar om vilken bodymodell ni föredrar. Ska man göra en utvärdering av era svar så är det väl att "alla tycker vi olika" eller "det beror på" :)

12 kommentarer:

  1. Jättesnygg! Fint med det turkosa till det röda!

    SvaraRadera
  2. Håller med, härlig färgkombo!!

    SvaraRadera
  3. Kjempefin solhatt med flott fargekombinasjon!!

    Har du brukt noe mønster til denne?

    Jeg holder på med litt ulike sommerhatt mønster tester, men har ikke funnet et godt ennå...

    SvaraRadera
  4. Vad söt den blev, och jag håller med om att färgerna är jättefina ihop!

    SvaraRadera
  5. Hej! Verkligen fin och supersomriga färger! Jag undrar också om mönster, eftersom jag själv är inne i solhattproduktion. Jag har ett mönster på "Beppe-hatt", men där är brättet väldigt sluttande och jag skulle vilja ha en alternativ modell. Gillar DeerDots väldgigt mycket så jag har faktiskt beställt en, som jag ska titta närmare på...

    SvaraRadera
  6. Jättefin solhatt! Håller med om att färgkombinationen var toppen! Den kommer bli snygg till sommarskjortan i samma tyg!

    SvaraRadera
  7. Håller med om att det var en klockren färgkombo! Så smart att sy på namnlappen över sidosömmen, det har jag inte sett innan :-)

    SvaraRadera
  8. Vilken fin solhatt. Även jag gillar färgerna tillsammans :)

    SvaraRadera
  9. Superfin hatt med underbart somriga färger. En riktig galdhatt!

    SvaraRadera
  10. Superfin tygkombination och modell! Oxå nyfiken på mönstret. De jag har gjort har alldeles för volangiga brätten...

    SvaraRadera
  11. Håller med om att det var en härlig färgkombo och flodhästtyget är så gulligt. Har oxå av det röda hemma.

    SvaraRadera