Välkommen!

29 maj 2010

Manchesterjackan live!

Idag har vi haft besök av M och hennes familj. Det är M som står bakom bloggen och namnet vovlo. Vi diskuterade naturligtvis väldigt mycket sömnadsrelaterat, såsom bästa muddväv, behov av overlock, behov av täcksöm, hur man får tiden att räcka till, hur man syr i dragkedjor i fodrade jackor och ofodrade zipjackor mm. Våra äkta hälfter tyckte nog inte att det var speciellt intressant :) Våra ungar lekte alldeles utmärkt ihop. Det är roligt att hälla vatten och blanda sand och jord och gojsa :) Storasyster A försökte hålla ett ordentligt öga på de små. Jag tog ett antal bilder, men såg nu när jag laddade ner dem till datorn att NÅGON har satt små smutsiga fingrar på linsen igen!!

Därför fick jag fota några snabba bilder på jackan live ute i trädgården ikväll istället. Här är en bild på den här mammans hjärta när han hjälper till att vattna med den egna vattenkannan!!! Just det, en livebild på solhatten är det ju också!


Är väldigt nöjd med modellen på jackan. Tycker den är riktigt snygg på. Och om någon undrar - muddarna är redan smutsiga :)

Tyvärr blev ju inte de andra bilderna något vidare... Här är en framifrån, men som sagt - suddigt är det :(

10 kommentarer:

  1. Fina bilder! Den är så fin, jackan!

    SvaraRadera
  2. Så härlig jackan ser ut! Och hatten också! Supersnyggt!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar manchester, jackan är verkligen superfin!

    SvaraRadera
  4. Vad bra den sitter! Och jättehärligt med det gula fodret. Verkligen flott jacka han fått.

    SvaraRadera
  5. Superfin jacka!! Jag är verkligen imponerad, den ser så välsydd ut! Hatten är fin också, och framför allt... Så söt liten kille! :)

    SvaraRadera
  6. Sitter verkligen perfekt på er fina kille!

    SvaraRadera
  7. Riktigt snygg jacka! och solhatten var jag förtjust i redan första ggn den visades =)

    SvaraRadera
  8. Så fin jakke du har sydd! Og den sitter jo helt perfekt på din søte sønn:)

    SvaraRadera
  9. Åh så fin jacka du sytt! Vad duktig du är! Min lilleman behöver verkligen ingen ny jacka men nu blev man ju verkligen sugen på ett nytt projekt! Och tack för mönstret förresten! Har inte hunnit prova det än och tack även för dina kommentarer i min blogg!!

    SvaraRadera