Välkommen!

10 april 2010

Vanlig, fast ovanligt fin!

När jag satt och sydde den här tröjan så hade jag hela tiden "jag är en vanlig kanin. vanlig fast ovanligt fin. öronen mina, är långa och fina. och viftar som öronen ska. vift vift." - på repeat i mitt huvud. Och litegrann stämmer det ju faktiskt. De söta kaninerna från JNY design är inte speciellt ovanliga på sybloggarna. Men det är verkligen ett ovanligt fint tryck tycker jag!!

Jag upptäckte kaninerna väldigt sent. Då hade de färgställningar som jag var mest intresserad av tagit slut. Men jag köpte några meter av några andra färgställningar, bl a de här i rött/lime. Och nu är jag väldigt glad över det. För jag blir mer och mer förtjust i kaninerna. Trots det har jag sytt väldigt lite av dem. Ska försöka sy mer av dem istället för att "spara" på metrarna...



Mönstret är från Meedom, form 1 i stl 86 fast förlängt. Både kaniner och enfärgad interlock från JNY. Använde även interlocken till kantband. Brukar inte fålla ärmsluten i vanliga fall, men i interlock tycker jag att det blir fint så nu passade jag på. Blev riktigt nöjd.

Tröjan är till makrillen. Han är verkligen i behov av fler tröjor. Och jag är i behov av fler timmar på dygnet...

Tillägg: Jag tänkte för ovanlighetens skull bjuda på en livebild... Apropå det där med behov av fler timmar på dygnet så blev jag tvungen att redigera bort en stökig och ostädad bakgrund :)

Tröjan är lite stor i storleken, vilket syns framför allt upptill vid halsen. Men förutom det så är jag väldigt nöjd!

7 kommentarer:

  1. Jag älskar också kaninerna och har rätt många olika färgställningar här hemma. Dock inte turkos/brun som jag helst skulle vilja ha, men däremot orange/brun som är så fin! Nu var det längesen jag sydde något med kaninerna...alla nya tyger får liksom förtur :-)

    SvaraRadera
  2. Jättefin. Jag köpte inte heller så mkt av kanintyget, men det som hittade hit har jag verkligen tyckt om.
    ...Ja, tänk om man kunde få några fler timmar / dygn...pyssel timmar alltså ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Väldigt fin! Själv har jag faktiskt inga kaniner alls, när dom kom hade jag inte koll på det här med sybloggande och missade jnydesign helt. =)

    Tänk vad smart det kunde vara om man kunde åtgärda tidsproblemet på samma sätt som man åtgärdar tröjbrist i garderoben.

    SvaraRadera
  4. Jag har rätt mycket av det orange kanintyget så vill du byta lite är det bara att höjta till :-)

    SvaraRadera
  5. Vilken snygg färgkombo! Jag har inget kanintyg alls (än). Tycker att det är jättefint, men man kan ju tyvärr inte köpa allt som man tycker är fint har jag hört.

    SvaraRadera
  6. Har inte köpt några kaniner än... men de är verkligen jättefina,snygg kombination på tröjan!

    SvaraRadera
  7. Jättefin tröja! Sonen har en kanintröja i just det tyget som jag beställde av Äppel Päppel innan hon inspirerade mig att börja sy själv:) Missade mao de flesta kanintyger men har iaf fått tag i lite kaniner att sy i genom att handla av andra sy bloggare.

    SvaraRadera