Välkommen!

13 mars 2010

Masstillverkning. På G...

Som över en natt har vi börjat använda tröja på makrillen istället för body. Vet inte varför vi har slutat med body bara sådär. Men nu är det så i alla fall. Och då behövs det fler tröjor i byrålådan. Jag har därför påbörjat ett mission att sy tröjor till makrillen (vet inte varför jag skjuter på mitt mission att sy pyjamasar... förmodligen är det tråkigare eftersom en pyjamas inte är något att "visa upp" och därför kan sys i tyger som inte är lika roliga eller som man tycker lika mycket om...).

Jag är väldigt förtjust i raglan-tröjor och använder Meedom till detta. Förlänger dock mönstret litegrann.

I början var jag inte så förtjust i dessa tåg, men nu framåt vårkanten känns de helt rätt!! Tröjan är ju knappast någon utstickar i sybloggvärlden, har sett denna kombination på måååååånga ställen. Samtidigt känns den rätt given...

2 kommentarer:

  1. Fler som är uppe i ottan och bloggar ;-) Jag "borde" också sy pyjamas, har tom gjort en liten pyjamas-tyg-hög som ligger och mognar...

    SvaraRadera
  2. Av någon anledning så är pyamas inget som tilltalar mig heller att sy. Finns så många roligare saker att sy. Som faktiskt kan visas upp precis som du själv säger. Tröjan blev superfin!

    SvaraRadera