Välkommen!

20 februari 2010

Fattar ni vad jag menar?!

Jag bor i ett litet hus från 30-talet, ca 70 kvm boyta.
Jag gillar grejjor, framför allt loppisfynd och gamla möbler, gärna 50- och 60-talsgrejjor.

Detta innebär att vi har ganska mycket saker här hemma. Och att alla grejjer måste samsas på en väldigt liten yta... Min man undrar ungefär en gång i veckan om vi verkligen behöver allt. Men jag har så svårt för att göra mig av med fina saker. Även om det är just bara det de är. Fina.

Jag går numera mest och väntar på att vi ska fixa iordning källaren med tvättstuga, tv-rum och HOBBYRUM! Där ska mina tyger bo (min man kan få ett hörn där han kan binda flugor - that's it!). Men in väntan på att flytta dit så bor mina tyger i ett gammalt skåp från 1800-talet. Det börjar bli ganska trångt i skåpet som ni ser...

Och fler fina tyger är på ingång. Flera meter fina tyger. (Obs! detta är min man ännu lyckligt ovetande om...)
PANIK!
Var ska de ta vägen?!!

Måste sy mera. Måste sy mera. Måste sy mera.

6 kommentarer:

  1. Haha, vi har EXAKT samma diskussioner här hemma! Maken frågar alltid var mina nya "fynd" ska bo någonstans... Och mitt hobbyrum svämmar över av tyger. Men det är ju så HÄRLIGT!

    SvaraRadera
  2. Ha, ha kul att se att det finns någon, förresten det finns säkert flera, som är mer tyg hamster än jag:) Tycker att jag har fullt men du verkar faktiskt ha både mindre yta och mer tyg. Fanns det bara mer tid så skulle nog flera tyger bli upp sydda i ett nafs och då skulle det verkligen vara motiverat att köpa mer. Törs inte ens tänka på hur mycket pengar jag lagt ner på tyg sedan i sommras men å andra sidan har jag knappt köpt ett plagg åt barnen så det kanske jämnar ut sig... Hoppas jag!Kul och oemotståndligt är det iallafall:)

    SvaraRadera
  3. Åh, vad bra! Nu kan jag visa min man att det inte bara är jag som hamstrar tyg :-) Tror oxå att det i längden lönar sig eftersom att man inte köper några kläder till lillkillen, men änsålänge har jag på de tre månader jag har sytt köpt en massa tyg, en symaskin å fått en overlock å drömmer om en coverpro, då blir de få plagg jag hunnit sy ganska dyra. Så det gäller att sy som bara den nu i vår :-)

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Kantbandet i halsen till lejontröjan är trikå från e-slöjd. Jag tycker också det är svårt att hitta rätt nyans av orange för antingen blir den för ljus eller för brandgul. Hoppas du hittar det du letar efter!

    SvaraRadera
  5. Fiiina tyger!!
    Var inne på tygpyssling och såg att det var REA på zottelchen, slår nog till på lite!! ;-) Tack för tipset!

    SvaraRadera
  6. Hittade hit via Anki och håller med henne, tur att det finns andra som också hamstrar tyg! Jag har hållit på i flera år och försöker envist hävda att tyger och garn faktiskt isolerar....

    Finfin blogg! :)

    SvaraRadera