Välkommen!

20 januari 2010

Min första award!!


En av mina allra första och största inspirationskällor till att börja sy, od Andulky, har gett mig denna fina award - jag blev så stolt att jag nästan rodnade vid mitt skrivbord på jobbet :)

Med denna utmärkelse följer att man skall:
- Kopiera Awarden på din blogg
- Länka till personen som gett dig awarden
- Berätta 7 intressanta fakta om dig själv
- Välja 7 andra bloggar som du vill ge awarden till!
- Länka till deras bloggar!
- Lägg en kommentar i deras blogg att du gett dom denna award.

Intressanta fakta om mig själv?! Det finns det knappast några, men lite onödig information kan jag dela med mig av!!
  1. Jag är uppvuxen på en liten gård i en glänta i skogen på småländska höglandet. Sedan fem år tillbaka är jag västkustbo som inte riktigt kan förstå varför man nödvändigtvis måste ha en båt när man bor här (till min mans stora förtret…)

  2. Jag älskar vår långhårige katt Morgan trots att hans frisörkostnader överstiger övriga familjens sammanlagda frisörkostnader då han måste rakas två gånger varje år, alltså när han börjar likna en ihoptovad, väl använd lovikavante...

  3. Jag har en magister i biologi från Sveriges lantbruksuniversitet. Men nu, snart åtta år efter examen, jobbar jag inte alls med sådana frågor utan på en kommun som handläggare av detaljplaner, dvs håller koll på och styr och ställer var och hur man ska bygga bostäder, kontor, industri etc. Stormtrivs på mitt jobb (för det mesta)!!

  4. Är en väldigt sprallig och engagerad person som inte håller tyst med vad jag tycker. Mina kollegor brukar säga att jag har ett jämnt humör – ständigt förbannad! Låter kanske inte så positivt, men i mitt jobb gäller det allt som oftast att stå på sig. Och jag tar mitt jobb på allvar ;)

  5. Jag hade knappt rört en symaskin sedan syslöjden i nian när jag i somras fick för mig att jag skulle sy något till min son Arvid, även kallad makrillen. Sedan dess har jag köpt både ny symaskin och en ol. Syr varje ledig stund så nu börjar jag blir riktigt flink, om jag får säga det själv...

  6. Om det nu undgått någon ;) så är jag väldigt förtjust i brunt i kombination med någon färg; brunt/turkos, brunt/orange, brunt/grönt... Eller varför inte bara brunt, det är också fint!

  7. Jag har svårt för att fatta mig kort! ;)

Jag tror att jag låter bollen stanna här hos mig. Dels för att den snurrat runt några varv på bloggarna jag brukar följa nu. Dels för att det finns så många som jag skulle vilja ge den till att det inte går att begränsa det till sju stycken... Ni är många som ger inspiration och får mig att längta efter MER tyg och MER tid för att sy!!

KRAM på er allihop!!

1 kommentar:

  1. Kul att läsa om dig! Vi brukar vara på V-kusten (Marstrand) varje sommar i många veckor då min mans familj har hus där! Var är det du bor?
    /Anna

    SvaraRadera