Välkommen!

23 december 2009

God Jul!!

Det är inte bara bodies som jag har snöat in på. Jag är även väldigt förtjust i att sy hängslebrallisar. Skräckblandand förtjustning kan man väl säga att det är. Allt är lätt som en plätt utom kantbandandet... Den här gången sydde jag sista sömmen på kantbandet med förstärkt raksöm, vilket gjorde det hela ännu mer spännande. Not.

Dessa brallisar gillar jag extra mycket. Dels går färgerna i äkta makrillanda :) dels så gillar även min man modellen OCH färgen som han menar har lite rockabilly över sig. Annars brukar han vara måttligt intresserad av att OOOO-a och AAAAA-a mina alster...

Det här blir det sista inlägget på ett tag. Idag packar vi ihop oss och åker till mina päron i Småland för att fira jul. Efter julhelgen finns det litegrann att visa upp - sånt som ligger i paket och lurar!

God Jul allihop!!



Mönster: Gynther igen. Med lite smalare passform upptill.

Material: petrolfärgad hilcovelour (som nu är slut, snyft), muddväv från Stoff och Stil.

7 kommentarer:

  1. Då är det bra med bloggen! Ja, för att få lite OOOOh och AAAAAh alltså ;-)

    Supersnygga brallor! Och nu när du gjort slut på ett tyg finns det ju plats för ett nytt :-D

    God jul! Hoppas ni får några lugna och sköna lediga dagar.

    SvaraRadera
  2. Fina brallor, modellen är toppen så jag förstår att du sytt flera! God Jul!

    SvaraRadera
  3. Jättefina!!! Synd på tyget, men som Tygterrier skrev, nu får du ju plats för nya ;-)...
    God Jul!!!

    SvaraRadera
  4. Nydelig farge- og buksemodell! Ha en fin romjul.

    SvaraRadera
  5. Jätte snygga byxor, gillar verkligen färgen!

    SvaraRadera
  6. For en flott bukse! og kjempefin blogg du har! godt nytt år:)

    SvaraRadera