Välkommen!

16 november 2009

Första paret hänglsebyxor

Jag har länge beundrat od andulkys fina hänglsebyxor - de är bara sååå fina! Nu har jag gjort slag i sak och sytt mitt första par. Och jag är rackarns nöjd med dem!! En stl 3 mån (eller mer 3-6 mån) som jag tog in några cm (!) i var sida, satte tryckknappar i grenen på för att underlätta blöjbyte och så två tryckknappar i översta hängslet (heter det så?) så att det går att använda byxorna lite längre. Provade även Blomma åker vagns applikationsguide och den fungerade alldeles utmärkt - knälapparna var hur lätta som helst att sy på! Det var bara lite svårt att hitta rätt placering av lapparna på byxknäna... Kantbandningen var inte heller så svår som jag föreställt mig, förstår inte varför jag dragit mig så länge för att sy ett par hänglsebyxor.

Just det här paret nöjessydde jag mest för att testa mönstret. Nu är det troligt att de blir en del av ett litet presentkit med makrillkläder som min ena syster har beställt.



Mönster: Gynther "Sy till barnen, 62-98 cl" - underbar mönsterbok (tack snälla mamma för att jag få låna den som "min")

Material: Hilcovelour från NeaNobelle, elefanttyg från Jofotex och mudd från Stoff och Stil.

Tror jag lägger ner det här med bäst och sämst nu...

4 kommentarer:

  1. Wow!!! Underbara! Älskar kontrastfärgen på stickningarna!

    SvaraRadera
  2. Fantastisk kule! Så lekre:)

    SvaraRadera
  3. Jätte snygga, härliga detaljer =)

    SvaraRadera
  4. Åh vilka fina! Ser supersköna ut!
    Jag är också så sugen på att prova sy hängselbyxor, men när ska man hinna, haha! =)

    SvaraRadera