Välkommen!

3 oktober 2009

Smått och gott

På familjebloggen skrev jag för ett tag sedan om ett set i stl 68/70 som jag sytt till en liten kille som föddes i somras. Jag väntar fortfarande på fler namnlappar, så paketet har inte blivit postat ännu. Passar därför på att visa upp kläderna här. Brun velour från Stoff och Stil till byxorna. Grönt molntyg från JNYdesign till tröjan. Till båda plaggen har jag använt brun mudd från Stoff och Stil. Bodyn är den första i sitt slag som jag syr och jag måste säga att jag tycker den verkar stor, mönster från Ottobre 3/2005, som jag arbetat om litegrann. Byxorna från Åsa Lennartsson Sy barnkläder av mjuka tyger. Och jag måste väl säga det igen - jag är väldigt nöjd med byxorna!




Jag blev väldigt förtjust i färgkombinationen - ja, det är väl det bruna - så jag sydde en tröja till min makrill när jag ändå höll på. Vanliga mönstret i stl 86 från Ottobre 3/2004 som jag tidigare använt mig av.




Sen måste jag bara visa en present som Arvid fick när vi hade 31-årsfest förra helgen. Det är ett brunblommigt förkläde i vaxdukliknande material med gula kantband - helt i min stil! Mycket uppskattad ska jag be och få tala om!! Förklädet är sytt av M som sätter etiketten Segel på sina alster. Makrill och Segel har för avsikt att inom kort ordna en symaskinsdate med utbyte av kunskap, idéer, tyg etc. Ser verkligen fram emot det!!

1 kommentar:

  1. Hej. Så roligt att se förklädet på det här viset! Jag vill bara utfärda en liten varning. När man blöter ner tyget ordentligt blir det lite dassigt. När det torkat upp, kan ta lite tid, återgår det till normal färgnyans. Men, de gånger det räcker är det ett tips att använda disktrasa för att torka av förklädet istället.

    Jag har just klippt upp ett gammalt blommigt lakan till två likadana klänningar, som ska få följa med till Italien.

    Ser också fram emot syträff!

    Kram, Marie

    SvaraRadera